Ofer solutii la problemele frecvent intalnite de posesorii de opel...

Acest blog este destinat in exclusivitate posesorilor de autoturisme Opel. Voi incerca sa abordez cat mai multe probleme ale autoturismelor opel, din nefericire acestea nu sunt foarte putine, asa ca imi va lua ceva timp pana le voi aborda pe toate, daca aveti vreo problema ce nu a fost dezbatuta inca pe acest blog nu ezitati sa imi scrieti pe e-mail: opel.solutions@yahoo.com si in 24 de ore veti avea raspunsul.


Probleme senzor turatie Astra 1.7

Astazi vom discuta despre una dintre cele mai frecvente probleme aparute la modelele Astra cu motorizari diesel de 1.7, respectiv defectarea senzorului de turatie (crankshaft speed senzor).
Acest senzor citeste turatia de pe arborele cotit (vilbrochen), iar in momentul cand acesta se defecteaza sau citeste eronat masina poate manifesta urmatoarele simptome:
1. Becul "check engine" ramane aprins, in aceasta situatie problema este inca la inceput si nu a inceput sa "evolueze", puteti incerca metoda de diagnosticare prezentata intr-una din postarile mele anterioare, sau puteti merge direct la cea mai apropiata reprezentata Opel. In ambele cazuri daca martorul "check engine" ramane aprins din cauza senzorului de turatie, pe tester va arata codul de eroare P1335 "engine speed stop range performance", sau ceva de genul...
2. Motorul are la ralanti oscilatii mari, in acest caz dupa pornirea motorului, daca va uitati pe turometru sau pur si simplu "ascultati" motorul veti observa ca acesta se turaza usor dupa care revine la normal, ba mai mult chiar scade putin sub turatia initiala pe care o are la ralanti.
3. Motorul refuza sa mai porneasca de la prima cheie, in aceste cazuri electromotorul invarte dar motorul nu porneste, sau mai popular (dai la automat si nu o ia), motorul va porni in cele din urma dupa o pauza de circa 10-15 min, ATENTIE insa aceasta nu este o regula.
4. Motorul masinii se opreste in mers, daca ati ajuns in stadiul in care motorul vi se opreste din mers, deja problema a devenit destul de grava si singura solutie care v-a mai ramas este sa remediati cat mai repede problema prin inlocuirea senzorului.
Va dau insa un sfat: nu cautati alti senzori pe producatori, folositi intotdeauna senzor original, intru-cat cei pe producatori nu va vor tine mai mult de 4-5000 de km. Acest senzor se gaseste la orice reprezentanta Opel si nu numai...senzorul de turatie pentru Astra G/H 1.7 cdti (cod motor Z17DTL/DTH) este cu fir (vezi imaginea din colt stanga) iar cel pentru Astra G 1.7DTI (cod motor Y17DT) este fara fir si cu o ureche.
Dupa ce ati achizitionat senzorul care costa aprox. 350-400 de lei, nu mai ramane decat schimbarea celui vechi, care se poate face intr-un service autorizat, intr-o reprezentata Opel sau chiar de dvs. Daca remedierea problemei o faceti intr-un service sau o reprezentanta costul manoperei se ridica la aprox. 50-100 de lei, in cazul in care va hotarati insa sa-l schimbati chiar dvs, pozitionati-va in partea dreapta a masinii (pe partea cu cureaua de accesorii, alternator etc...) dati capacul de la distributie jos, dupa care veti vedea primul senzor care este de la axele cu came, dupa care, mai jos, pe blocul motor veti observa un sezor cu fir de circa 20 de cm, urmariti firul si veti gasi senzorul care este prins cu un surub, desfaceti surubul, pune-ti garnitura, si montati noul senzor. Atentie insa dupa aceasta"mutare" este foarte posbil ca eroarea sa ramana memorata si trebuie stearsa cu un tester, deci intr-un final tot la reprezentanta ajungeti, acolo unde stergerea unei erori si o diagnosticare pe tester va costa in jur de 50-90 lei. Acestea fiind spuse si problema rezolvata nu mai ramane decat sa va urez un drum brum brum brum!!!

16 comentarii:

  1. am si eu o problema de genu cu acel senzor dar nu am nici una dintre aceste manifestari doar ca mia aratat pe tester...mie imi consuma mai mult ca pana acum.sa fie din cauza acelui senzor?ms

    RăspundeţiȘtergere
  2. salut! problema mea este mai dificila zic eu.am un opel astra g,hatchback,2001,1.7 YDT ,(1686-55KW SAU 75 CAI PUTERE)MA ROG! am facut greseala de a spala motorul ce jet de apa:( cum n a fost acoperit ceea ce trebuia,dupa 3 zile am ramas cu masina in drum.mi se oprise motorul!inainte de asta ,adik dupa ce spalasem motorul ,mi se aprindea becul de la ulei care palpaia in timp ce mergeam cu masina,n am bagat de seama si am continuat sa merg cu ea,pana mi sa dus calculatorul,cel de pe motor,nu ala de injectie!i am dat a 2 cheia,am pornit la drum cu masina,dupa 20 min din nou ,motorul mi se opreste,parca mi se taia curentul,fara sa se auda vreo galagie ceva!ok...!am reparat calc.la o firma autorizata,cu garantie 6 luni,au vazut ca era plin cu apa,in fine,l au reparat pt ca mi se rupsese si vreo 4 pini probabil de la condens,oxidase datorita apei infiltrate!ideea e ca nu mi mai pornea deloc masina!dupa ce mi la reparat,am facut vreo 300 de km,fara sa am probleme,dar aveam oscilatii la motor,mai greu sesizabile,cand se auzea mai tare cand mai incet,cei de akolo de la firma respectiva mi au spus cand au bagat testerul,k am eroare,defect la senzorul de turatie(arbore cotit,ceva de genu mi au spus)si k trebuie skimbat cat mai repede,asta mi au spus dupa ce mi au reparat calc.si inainte sa fac vreo 300 de km!dupa ce i 300 de km,facuti....surpriza!!!...mi s a oprit masina in timp ce mergea motorul! il las 1 min,apoi il pornesc din nou,merge,dar dupa vreo 15 min,iar mi se opreste motorul!il las din nou vreo 2-3 min,pornesc din nou masina si merge,dar am mers cam 100 de m,ca ajunsesem la destinatie:)a doua zi,dimineata,de curiozitate pornesc masina,porneste ,dar cand o pornesc face cam galagie motorul, exact cand il pornesc pe moment atunci, si cu oscilatii,nu foarte mari, asta fiind la rece,zic eu!mai mi sa intamplat sa nu porneasca la prima cheie,a pornit la a doua!ma rog! si nu am decat aprins din cand in cand,in timpul mersului un bec de culoare galbena,seamana cu un motor,si este situat exact intre becul rosu de la baterie si cel de la ulei!credeti ca tre sa skimb neaparat acel "senzor",daca da cum se numeste exact,sa nu cumpar un altul,ca la cati senzori are masina,habar n am! este posibil sa mi se opreasca masina din cauza acelui "senzor" ??? ast raspuns,ca sunt plin de nervi,ca nici bani nu sunt ca daca ar fi ....aveam sau luam masina noua!VA MULTUMESC!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. florinele tata! si eu am tot aceeasi problema 3 pini rupti din cauza apei intrata in mufa k iar tot ce este de facut este schimbarea ecu cu tot cu imobilizator si cip cheie! si da se poate opri si din caauza acelui senzor!!!

      Ștergere
  3. Am si eu o problema la Opel astrag caravan 1,7 diesel si anume: se aprinde deen cand in cand becul la pompa de ulei,dar inainte de a se aprinde am bagat in vasul de expansiune o solutie lichida pentru sa-mi infunde o gaurica la radiator findca imi curgea antigel ,si inca o ploblema este ca in vasul de exapnsiune imi intra ulei ,ce e de facut astept pareri. Va multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Salut! detin un opel astra 1.7 101cp din 2005 145000km ...problema mea este urmatoarea: de ceva vreme nu mai porneste la rece si nici nu mai trage cum trebuie in plus motorul face un zgomot metalic ciudat in timp ce accelerez pe la 2000 tpm. in luna august am facut un drum la roma si la intrare in italia mi sa spart un tub la turbina (intercoller) am mers asa inca 700 km aproape , pana ce l-am schimbat ...intrebarea mea este : Ar putea fi cauza tuturo problemelor de mai sus mentionate faptul ca am mers cu ea asa? cineva sa ma ajute va rog ...sunt disperat

    RăspundeţiȘtergere
  5. Buna ziua! Am un opel astra 1.7td din 99. Masina are urmatoare problema...cand se incalzeste motorul turometrul se intrerupe cade brusc pe zero si martorul check engine ramane aprins. La relanti masina merge intrerupt dar in sarcina se comporta cat de cat ok...martorul check engine ramane aprins tot acest timp...Daca am oprit motorul si am repus contactul martorul de la bujii nu se mai aprinde...Problema a aparut pe drum Constanta Bucuresti si a mers asa pana la intoarcere in constanta cca 500 de km. Acasa am curatta valva EGR (era colmatata) dar prezinta aceleasi simptome....va rog un sfat daca se poate! Va multumesc din suflet!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Salut. In cazul in care il schimbati la Astra H sa nu desfaceti nici un capac de distributie. Senzorul se gaseste foarte usor desfacand usita de la scutul motor si se afla langa demaror. Se schimba usor pe elevator.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Buna ziua! Am un Opel Astra F, din 95, motor 1.7 TDS (Isuzu), si de cateva zile, dupa ce pornesc masina turometrul de la bord imi indica aprox 1500 RPM. In momentul in care accelerez putin, acul turometrului revine la 900 Rpm, valoarea normala care era inainte. Precizez ca motorul nu se aude turat atunci cand turometrul imi indica 1500 Rpm, se tureaza doar in momentul in care accelerez.

    Ce mi-ati putea recomanda sa fac?

    Va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  8. Buna ziua. Astra cdti 1.7, 92Kw, 10/2007. Problema la masina mea este ca fie la relanti fie in prima sa aII-a masina oscileaza in sensul ca accelereaza sau scade desi tin piciorul constant pe acceleratie sau o las sa mearga din ambreiaj. Masina are 120.000 km. Oscilatiile au inceput brusc fara nici un semn. Precizez ca singurele probleme ale masinii au fost la filtrul de particule acum 2 ani si 2 candelette "arse"(asa a zis mecanicul). Am incercat cu aditiv pentru motoare diesel in rezervorul plin dar nici un efect. Are cineva idee de ceea ce se intampla?
    Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  9. Am si eu o problema nu gasesc semnele de la axa cu came mi le poate da si mie cineva? Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  10. salut ma puteti ajuta si pe mine???

    RăspundeţiȘtergere
  11. cum se da jos pompa de ulei la un opel astra g 1,7 dti an 2000 caut de doua zile innebunit...se da baia jos??

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu nu ai ce cauta la baia de ulei, se da distributia jos si fulia de la arbore dar trebuie sa ai o presa ca altfel nu poti sa o dai jos.

      Ștergere
  12. salut, cum dau de un nr de telefon pe mai multe detalii?

    RăspundeţiȘtergere
  13. aceasta este problema la mine ajutati-ma pls http://www.youtube.com/watch?v=YrGFiq9-MpY

    RăspundeţiȘtergere
  14. salut.ma numesc Alin si adetin un astra g 1,6 16v din 2003 74 sau 76 kw (nu mai retin)adus si inscris in romania in decembrie 2012 cu actuali 142000 km(in 2014) si care a iesit euro4 la emisi(deci nici vb de catalizator infundat) rulata de mana mea doar 10000 km.
    Cum sta problema, nu se tureaza mai mult de 3500 rpm oricat as tine acceleratia in podea scade simtitor viteza si rpm pana iau picioru si apas dinou unde ajung iar la 3500 si tot asa( nu de alta dar pe autostrada la un drum de 17-20 de ore nu pot merge tot timpul cu 90-100 ca ma ia somnul).martorul ,,check engine,, sta aprins tot timpul si se simte ca nu trage motorul chiar enervant de aiurea sunetul dereglat al motorului(adica asa metalic cum era scris mai sus).
    Problema este urmatoarea:
    1. aici in strainatate unde sunt am fost cu ea la servis(nu de marca Opel da nici chiar un amarat de servis de prin coltu strazi) si am pus-o pe tester iar in urma evaluari am schimbat clapeta acceleratie(cumparata sh) si cablul prezentat mai sus( cred ca ii spune cititor) nou nout.
    2.verificata la distributie,toate cablajele ce duc la ECU tot OK si cica ar fi ECU de vina si din aceasta cauza am primit eroare la cititor si clapeta de acceleratie si aici ce e drept am schimbat clapeta degeaba ca i-mi era buna iar cablul nustiu.acum nu prea mai am incredere ca ar fi ECU pt ca l-am desfacut personal si se prezinta foarte bn la pini( ca mecanicu electrician cica ar fi un pin pe care mi la si aratat ) fara urma de afumare sau negreala, atentie doar l-am dat jos de pe motor ba chiar intre el si motor am pus un material rezistet la caldura(fibra ceramica grosime 10mm rezistenta la peste 1200 de grade) caci dupa multe pareri citite si auzite cica s-ar incalzi ECU fiind amplasat pe motor iar cablajele nu-mi permit sa-l mut in alta zona sub capota.
    Atunci cand vrea ,,muschi ei de masina,, nici nu pot pleca fara sa o scartzii putin, dar minunea asta se produce doar cand sunt -10 grade afara sau si cand e cald dar la prima schimbare de treapta se rupe smecheria ,se taie puterea se tureaza greu iar la 3500 iar stacneaza si i-mi strica toata dispozitia pt ca deja e prea enervanta problema.as duce-o la un servis original dar parca nu mai am incredere in nici un mecanic plus ca e si mai scump....deci o parere asa mai sincera si dreapta...MULTAM FAIN

    RăspundeţiȘtergere