
Acest senzor citeste turatia de pe arborele cotit (vilbrochen), iar in momentul cand acesta se defecteaza sau citeste eronat masina poate manifesta urmatoarele simptome:
1. Becul "check engine" ramane aprins, in aceasta situatie problema este inca la inceput si nu a inceput sa "evolueze", puteti incerca metoda de diagnosticare prezentata intr-una din postarile mele anterioare, sau puteti merge direct la cea mai apropiata reprezentata Opel. In ambele cazuri daca martorul "check engine" ramane aprins din cauza senzorului de turatie, pe tester va arata codul de eroare P1335 "engine speed stop range performance", sau ceva de genul...
2. Motorul are la ralanti oscilatii mari, in acest caz dupa pornirea motorului, daca va uitati pe turometru sau pur si simplu "ascultati" motorul veti observa ca acesta se turaza usor dupa care revine la normal, ba mai mult chiar scade putin sub turatia initiala pe care o are la ralanti.
3. Motorul refuza sa mai porneasca de la prima cheie, in aceste cazuri electromotorul invarte dar motorul nu porneste, sau mai popular (dai la automat si nu o ia), motorul va porni in cele din urma dupa o pauza de circa 10-15 min, ATENTIE insa aceasta nu este o regula.
4. Motorul masinii se opreste in mers, daca ati ajuns in stadiul in care motorul vi se opreste din mers, deja problema a devenit destul de grava si singura solutie care v-a mai ramas este sa remediati cat mai repede problema prin inlocuirea senzorului.
Va dau insa un sfat: nu cautati alti senzori pe producatori, folositi intotdeauna senzor original, intru-cat cei pe producatori nu va vor tine mai mult de 4-5000 de km. Acest senzor se gaseste la orice reprezentanta Opel si nu numai...senzorul de turatie pentru Astra G/H 1.7 cdti (cod motor Z17DTL/DTH) este cu fir (vezi imaginea din colt stanga) iar cel pentru Astra G 1.7DTI (cod motor Y17DT) este fara fir si cu o ureche.
Dupa ce ati achizitionat senzorul care costa aprox. 350-400 de lei, nu mai ramane decat schimbarea celui vechi, care se poate face intr-un service autorizat, intr-o reprezentata Opel sau chiar de dvs. Daca remedierea problemei o faceti intr-un service sau o reprezentanta costul manoperei se ridica la aprox. 50-100 de lei, in cazul in care va hotarati insa sa-l schimbati chiar dvs, pozitionati-va in partea dreapta a masinii (pe partea cu cureaua de accesorii, alternator etc...) dati capacul de la distributie jos, dupa care veti vedea primul senzor care este de la axele cu came, dupa care, mai jos, pe blocul motor veti observa un sezor cu fir de circa 20 de cm, urmariti firul si veti gasi senzorul care este prins cu un surub, desfaceti surubul, pune-ti garnitura, si montati noul senzor. Atentie insa dupa aceasta"mutare" este foarte posbil ca eroarea sa ramana memorata si trebuie stearsa cu un tester, deci intr-un final tot la reprezentanta ajungeti, acolo unde stergerea unei erori si o diagnosticare pe tester va costa in jur de 50-90 lei. Acestea fiind spuse si problema rezolvata nu mai ramane decat sa va urez un drum brum brum brum!!!