Ofer solutii la problemele frecvent intalnite de posesorii de opel...

Acest blog este destinat in exclusivitate posesorilor de autoturisme Opel. Voi incerca sa abordez cat mai multe probleme ale autoturismelor opel, din nefericire acestea nu sunt foarte putine, asa ca imi va lua ceva timp pana le voi aborda pe toate, daca aveti vreo problema ce nu a fost dezbatuta inca pe acest blog nu ezitati sa imi scrieti pe e-mail: opel.solutions@yahoo.com si in 24 de ore veti avea raspunsul.


Probleme senzor turatie Astra 1.7

Astazi vom discuta despre una dintre cele mai frecvente probleme aparute la modelele Astra cu motorizari diesel de 1.7, respectiv defectarea senzorului de turatie (crankshaft speed senzor).
Acest senzor citeste turatia de pe arborele cotit (vilbrochen), iar in momentul cand acesta se defecteaza sau citeste eronat masina poate manifesta urmatoarele simptome:
1. Becul "check engine" ramane aprins, in aceasta situatie problema este inca la inceput si nu a inceput sa "evolueze", puteti incerca metoda de diagnosticare prezentata intr-una din postarile mele anterioare, sau puteti merge direct la cea mai apropiata reprezentata Opel. In ambele cazuri daca martorul "check engine" ramane aprins din cauza senzorului de turatie, pe tester va arata codul de eroare P1335 "engine speed stop range performance", sau ceva de genul...
2. Motorul are la ralanti oscilatii mari, in acest caz dupa pornirea motorului, daca va uitati pe turometru sau pur si simplu "ascultati" motorul veti observa ca acesta se turaza usor dupa care revine la normal, ba mai mult chiar scade putin sub turatia initiala pe care o are la ralanti.
3. Motorul refuza sa mai porneasca de la prima cheie, in aceste cazuri electromotorul invarte dar motorul nu porneste, sau mai popular (dai la automat si nu o ia), motorul va porni in cele din urma dupa o pauza de circa 10-15 min, ATENTIE insa aceasta nu este o regula.
4. Motorul masinii se opreste in mers, daca ati ajuns in stadiul in care motorul vi se opreste din mers, deja problema a devenit destul de grava si singura solutie care v-a mai ramas este sa remediati cat mai repede problema prin inlocuirea senzorului.
Va dau insa un sfat: nu cautati alti senzori pe producatori, folositi intotdeauna senzor original, intru-cat cei pe producatori nu va vor tine mai mult de 4-5000 de km. Acest senzor se gaseste la orice reprezentanta Opel si nu numai...senzorul de turatie pentru Astra G/H 1.7 cdti (cod motor Z17DTL/DTH) este cu fir (vezi imaginea din colt stanga) iar cel pentru Astra G 1.7DTI (cod motor Y17DT) este fara fir si cu o ureche.
Dupa ce ati achizitionat senzorul care costa aprox. 350-400 de lei, nu mai ramane decat schimbarea celui vechi, care se poate face intr-un service autorizat, intr-o reprezentata Opel sau chiar de dvs. Daca remedierea problemei o faceti intr-un service sau o reprezentanta costul manoperei se ridica la aprox. 50-100 de lei, in cazul in care va hotarati insa sa-l schimbati chiar dvs, pozitionati-va in partea dreapta a masinii (pe partea cu cureaua de accesorii, alternator etc...) dati capacul de la distributie jos, dupa care veti vedea primul senzor care este de la axele cu came, dupa care, mai jos, pe blocul motor veti observa un sezor cu fir de circa 20 de cm, urmariti firul si veti gasi senzorul care este prins cu un surub, desfaceti surubul, pune-ti garnitura, si montati noul senzor. Atentie insa dupa aceasta"mutare" este foarte posbil ca eroarea sa ramana memorata si trebuie stearsa cu un tester, deci intr-un final tot la reprezentanta ajungeti, acolo unde stergerea unei erori si o diagnosticare pe tester va costa in jur de 50-90 lei. Acestea fiind spuse si problema rezolvata nu mai ramane decat sa va urez un drum brum brum brum!!!

Martor motor aprins???

De cate ori nu ati observat martorul din imaginea altaurata aprizandu-se mandru in bordul masinii dvs. in timp ce rulati sau pur si simplu la pornirea masinii nu mai vrea sa se stinga...ce este de facut in aceasta situatie in care evident, masina dvs vrea sa va comunice ceva...si oricat de optimist as fi din fire trebuie sa va anunt ca nu este ceva de bine. Pentru o diagnosticare mai ampla va recomand din suflet cea mai aproape reprezentanta Opel (asta numai daca tineti la masina dvs. si vreti ca aceasta sa fie pe maini bune) in cazul in care varianta cu reprezentanta Opel nu va surade, in anumite situatii puteti chiar dvs sa puneti diagnosticul si eventual sa remediati problema...sigur va veti intreba "cum este posibil???"
Raspusul este foarte simplu: tineti apasat in acelasi timp pedala de frana si acceleratia, puneti contactul fara sa porniti motorul si numarati de cate ori se aprinde, respectiv stinge masinuta cu cheia tinand cont de pauze!!!
Daca nu am fost destul de explicit v-am atasat mai jos si doua exemple video care fac cat o mie de cuvinte....Dupa ce ati obtinut codul de eroare, desigur va intrebati ce puteti face cu o cifra de genul "0010" ???? ei bine acest cod trebuie interpretat de un diagnostician sau chiar de dvs, stand confortabil in fata calculatorului cu ajutorul programului AUTODATA, acesta are o functie denumita simbolic "Diagnostic trouble codes" si care va va ajuta sa interpretati codul pe care tocmai l-ati descoperit.
Acestea fiind scrise si problema rezolvata nu mai ramane decat sa va urez traditionalul si nelipsitul drum brum brum brum!!!



EXEMPLU COD DE EROARE "0100" OPEL ASTRA G:

Caseta de directie curge???

Pentru astazi m-am hotarat sa vorbim despre caseta de directie a Opel-ului dvs. si implicit despre problemle cauzate de aceasta. Problema cea mai des intalnita la casetele de directie este pierderea uleiului de servodirectie, fie ca observati picaturi, scursuri sau mai grav observati scaderea nivelului lichidului de servo aceste lucruri in timp se vor agrava mergand pana la defectarea pompei de servo intru-cat aceasta poate ramane fara ulei. Singura varianta de remediere a acestei probleme este inlocurea casetei cu pricina...Pentru inceput studiem terenul si ne interesam ce optiuni avem, astfel in functie de buzunarul fiecaruia se disting urmatoarele solutii:
1. Prima solutie ar fi vizitarea celei mai apropiate reprezentante Opel si achizitionarea unei casete de directie noua, originala GM la care veti primi deasemenea si garantie, costul unei asemenea "minuni" este in jur de 3500 - 4000 de lei.
2. O alta solutie ar fi achizitionarea unei casete de directie originala, reconditionata, aceasta putand fi achizionata la cerere tot din aceeasi reprezentanta autorizata GM, pretul unei asemenea casete ridicandu-se la aproximativ 1800 de lei.
3. O a-3-a solutie ar fi achizitionarea unei casete de directie reconditionate de la firma Jovi Prest. Activitatea principală a firmei constă in recondiţionarea casetelor de direcţie. Recondiţionarea are loc astfel: atelierele de reparat auto cu care colaborează firma lansează comenzile prin fax sau telefon către firma Jovi Prest şi expediază piesa defectă prin coletărie cu societatea de curierat. Firma are pe stoc casete de direcţie recondiţionate şi retrimite caseta de direcţie recondiţionată în schimbul celei primite cu acelaşi curier. În caz că nu are pe stoc caseta de direcţie de tipul celei solicitate, execută recondiţionarea din piese de schimb aflate pe stoc. Detalii despre costul unei asemenea reparatii nu il cunosc dar poate il aflu chiar de la voi...
4. O ultima solutie si pe care sincer nu o recomand decat in situatii exceptionale este achizitionarea unei casete de directie second-hand, sau mai bine spus din dezmembrari, costul unei asemenea casete variaza foarte mult in functie de zona geografica in care locuiti sau pur si simplu de centrul de dezmembrari pe care il vizitati, in orice caz o caseta de directie second-hand nu are voie sa treaca de suma de 1000 de lei.
Dupa ce am vizitat reprezentanta Opel, magazinele din imprejurimi si centrele de dezmembrari nu mai ramane decat sa tragem linie si sa facem calculul reparatiei care include pe langa costul casetei de directie, manopera de lucru si uleiul de servodirectie care costa in jur de 40-50 de lei.
Acestea fiind spuse nu mai ramane decat sa va urez un drum brum brum brum!!!