Ofer solutii la problemele frecvent intalnite de posesorii de opel...

Acest blog este destinat in exclusivitate posesorilor de autoturisme Opel. Voi incerca sa abordez cat mai multe probleme ale autoturismelor opel, din nefericire acestea nu sunt foarte putine, asa ca imi va lua ceva timp pana le voi aborda pe toate, daca aveti vreo problema ce nu a fost dezbatuta inca pe acest blog nu ezitati sa imi scrieti pe e-mail: opel.solutions@yahoo.com si in 24 de ore veti avea raspunsul.


Pornirea in functie de anotimp


In continuare voi incerca sa va ofer cateva sfaturi pentru a sti cum sa va "comportati" cu motorul dvs. diesel la pornire in functie de temperatura exterioara.
Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.
Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme la prima incercare.
Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2000 rpm (depinde de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralanti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.
Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambientala Uzual, temperatura de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca, in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

Utilizarea corecta a motorului turbo diesel


Cand vorbim de un motor turbo diesel, trebuie sa ne gandim la intreg ansamblu nu numai la pistoane, segmenti sau alteminuni...sa ne gindim si la arbore, la cuzineti, la axele cu came dar si la turbo, intru-cat toate acestea isi fac ungerea cu ulei si depind foarte mult de calitatea si de intervalul de schimb al acestuia. Un ulei bun iti protejeaza axul turbosuflantei, iar o motorina buna si un mers sanatos protejeaza geometria variabila a acesteia, deasemenea un aditiv de motorina bun, protejeaza pompa sau pompele duse si injectoarele. Vaporii de motorina cu aditiv ung supapele, ung geometria variabila, curata funinginea depusa pe traseul de evacuare si nu permite depuneri pe admisie. In concluzie, un tratament si un aditiv bun te fereste de multe probleme.
Daca pana in momentul de fata ati intampinat ceva probleme, iata cateva sfaturi in ceea ce priveste eliberarea geometriei de funingine: incalziti motorul la aprox. 90 gr C, aveti grija ca strada sa fie libera, acum accelerati pana ajungeti la 2000 rpm in treapta a-3-a, rulati constant timp de aproximativ 1 min dupa care apasati pedala de accelaratie pana la podea, cum a atins 4000 rpm faceti frana de motor si lasati-o pana ajunge din nou la 2000 rpm dupa care repetati procedeul de cateva ori...numai asa puteti obliga motorul sa efectueze o cursa completa si puteti curata vanele geometriei variabile de funingine. Odata curatate vanele se poate tura cu acceleratia la fund de la 2000 rpm pina la 2500-3000 rpm si frina de motor, deci nu mai este nevoie de bruscare pina la 4000 rpm, se poate face si cu treapta a 4-a, dar creste viteza prea mult, din aceasta cauza va recomand treapta a 3-a.
Este bine ca la orice exterior sa accelerati cel putin odata la maxim, de la 2000 rpm pina la 2500-3000 rpm, asta ca sa obligati vanele sa-si faca cursa si sa curete funinginea adunata prin oras datorita mersului subturat.
ATENTIE!!! Odata pietrificata funinginea, nu se poate curata decit prin demontare, procedeul este destul de complex si necesita dexteritate intru-cat trebuie curatat bine dupa care trebuie facuta planeitatea vanelor. Desigur toate acestea nu le puteti face in fata blocului sau in garajul dvs. va recomand ca de obicei cea mai apropiata reprezentanta Opel.
Acestea fiind spuse nu mai ramane decat sa va urez un drum brum, brum, brum!