Ofer solutii la problemele frecvent intalnite de posesorii de opel...

Acest blog este destinat in exclusivitate posesorilor de autoturisme Opel. Voi incerca sa abordez cat mai multe probleme ale autoturismelor opel, din nefericire acestea nu sunt foarte putine, asa ca imi va lua ceva timp pana le voi aborda pe toate, daca aveti vreo problema ce nu a fost dezbatuta inca pe acest blog nu ezitati sa imi scrieti pe e-mail: opel.solutions@yahoo.com si in 24 de ore veti avea raspunsul.


Utilizarea corecta a motorului turbo diesel


Cand vorbim de un motor turbo diesel, trebuie sa ne gandim la intreg ansamblu nu numai la pistoane, segmenti sau alteminuni...sa ne gindim si la arbore, la cuzineti, la axele cu came dar si la turbo, intru-cat toate acestea isi fac ungerea cu ulei si depind foarte mult de calitatea si de intervalul de schimb al acestuia. Un ulei bun iti protejeaza axul turbosuflantei, iar o motorina buna si un mers sanatos protejeaza geometria variabila a acesteia, deasemenea un aditiv de motorina bun, protejeaza pompa sau pompele duse si injectoarele. Vaporii de motorina cu aditiv ung supapele, ung geometria variabila, curata funinginea depusa pe traseul de evacuare si nu permite depuneri pe admisie. In concluzie, un tratament si un aditiv bun te fereste de multe probleme.
Daca pana in momentul de fata ati intampinat ceva probleme, iata cateva sfaturi in ceea ce priveste eliberarea geometriei de funingine: incalziti motorul la aprox. 90 gr C, aveti grija ca strada sa fie libera, acum accelerati pana ajungeti la 2000 rpm in treapta a-3-a, rulati constant timp de aproximativ 1 min dupa care apasati pedala de accelaratie pana la podea, cum a atins 4000 rpm faceti frana de motor si lasati-o pana ajunge din nou la 2000 rpm dupa care repetati procedeul de cateva ori...numai asa puteti obliga motorul sa efectueze o cursa completa si puteti curata vanele geometriei variabile de funingine. Odata curatate vanele se poate tura cu acceleratia la fund de la 2000 rpm pina la 2500-3000 rpm si frina de motor, deci nu mai este nevoie de bruscare pina la 4000 rpm, se poate face si cu treapta a 4-a, dar creste viteza prea mult, din aceasta cauza va recomand treapta a 3-a.
Este bine ca la orice exterior sa accelerati cel putin odata la maxim, de la 2000 rpm pina la 2500-3000 rpm, asta ca sa obligati vanele sa-si faca cursa si sa curete funinginea adunata prin oras datorita mersului subturat.
ATENTIE!!! Odata pietrificata funinginea, nu se poate curata decit prin demontare, procedeul este destul de complex si necesita dexteritate intru-cat trebuie curatat bine dupa care trebuie facuta planeitatea vanelor. Desigur toate acestea nu le puteti face in fata blocului sau in garajul dvs. va recomand ca de obicei cea mai apropiata reprezentanta Opel.
Acestea fiind spuse nu mai ramane decat sa va urez un drum brum, brum, brum!

3 comentarii:

  1. Buna,am un opel astra g caravan 1.7 din 2002,mi se tot oprea motorul in timpul mersului iar apoi nu mai pornise.A fost pus pe tester si ne-a aratat senzor arbore cotit defect.E ok am comandat original am facut schimbul dar motorul tot nu porneste,iar testerul nu da nici o eroare.Care poate fi problema?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutari. Am un astra h 1.7 cdti din 2005. Masina a mers perfect pina la schimbare garnitura de chiuloasa si kit distributie . probleme aparute: se opreste in timpul mersului iar cind incerc sa o pornesc , da sa porneasca. exemplu: acul arata 100 ( nu 1000) rpm si se opreste. Merge 4-5 minute indiferent de viteza si sta oprita 7-8 minute. Pierde ulei pe linga injectoare. Ar putea fi de aici problema?

    RăspundețiȘtergere
  3. buna am un opel vectra b din 98 cu cutie semiautomata si cand este la relantiu trepideaza si se aude motorul ca tractoru dupa care se tureaza singura si iar scade si iar se tureaza asta dureaza cam 5-7min dupa care toarce motorul lin si fara zgomotul acela de tractor , acum cateva zile iesiam dinto parcare si a puscat ceva .. ma puteti ajuta????

    RăspundețiȘtergere